Acesta este cel mai mare site de Jocuri, Muzica si Filme ... Cautam Staff
 
AcasaCalendarFAQCautareMembriGrupuriInregistrareConectare
servicihosting.in

Distribuiţi | 
 

 Cum se face o harta?

In jos 
AutorMesaj
DideX
Admin


Mesaje : 145
Data de înscriere : 08/07/2011

MesajSubiect: Cum se face o harta?   Joi Iul 14, 2011 5:20 am

[size=150]Valve Hammer Editor[/size]

Descriere Tutorial:Primul pas pentru a face o harta este instalarea renumitului program VHE(Valve Hammer Editor).
Tutorial:
Pentru a realiza o harta avem nevoie de VHE.Am facut un pachet complet pentru hammer care include:
-cs-expert
-hammer 3.4
-hammer 3.5
-fisierele hlbsp,hlcsg,hlvis,hlrad(originale)
-spriteurile necesare

Acest pachet poate fi gasit [Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link].
Parola arhivei este "URBANCS".
Acum instalam VHE 3.4 exact asa:
I.[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Facem clic pe NEXT.
II.[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Facem clic pe I Agree.
III.[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Lasam asa cum este locatia si apasam pe NEXT.
IV.[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Facem clic pe NEXT.
V.[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Facem clic pe NEXT pentru a incepe instalarea.
VI.[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Acum asteptam cam 3 secunde sa se instaleze Wink
VII.[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Facem clic pe NEXT.
VIII.[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Acum am instalat cu success VHE.
Acum intram in arhiva de la VHE,si dezarhivam TOOLS si CS-EXPERT.
Acum intram in C:Program Files\VHE\-si stergem folderul TOOLS-(dupa care punem folderul TOOLS din arhiva acolo.
In acelasi folder VHE bagam folderul SPRITES si fisierul -cs_expert-tom793b.fgd-.
Acum aveti un Hammer bine pus la punct.
Respectati exact ce scrie mai sus si nu veti intampina probleme la compliere.

Pentru configurare intrati la [Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link].

Acest pas este foarte important.

Valve Hammer Editor

In acest tutorial va voi prezenta configuratiile VHE.Urmariti pasi exact cum va voi indruma eu.
Pasul I.Avem nevoie de Valve Hamer Editor
-3.4
-3.5
-Cs_expert_tom.rar

Configuratii Hammer:

Pasul I:

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

Lasam asa cum este.

Pasul II:

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

Lasam asa cum este in imagine.

Pasul III:

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

Lasam ca in imagine.

Pasul IV:

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

Facem ca in imagine.

Pasul V:

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

Important:Dezarhivarea cs_expert.rar se face astfel.Se intra in arhiva si se scot manual filele,dam clic pe ele cu mouse si le scoatem afara din arhiva.Si le punem in folderul Valve Hamer Editor.

Pasul VI:

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

Facem EXACT CA IN IMAGINE.

Acum avem setarile la hammer facute bine.


Folosire



Bara de instrumente:

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]-Unealta Selectare.Cu ajutorul ei selectam pereti,podele,oameni,totul.


[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]Nu prea se foloseste.Mai bine rotim de rotita de la mouse.


[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]- Se foloseste pentru a explora HARTA in ecranul 3D. 🆗


[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]- Cu aceasta punem becuri,oameni, :belea:


[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link] Cu aceasta facem cladirile,pereti,podele. Wink


[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]-Selectam un perete si ii punem o textetura(culoare,model) Se mai foloseste si SHIFT+A. 🇵🇦


[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link] Aceasta unealta aplica textetura folosita curent. 🆗


[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link] Sincer nu o folosesc.Cu acesta punem texteturi pe pereti. :huaa:


[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link] Clipping tool-cea mai importanta unealta,cu aceasta facem gauri pentru geamuri,usi,taiem pereti in 2 in 5 in ..etc. 🆗 🆗


[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link] Unealta Vertex-foarte greu de folosit,cu aceasta lungim colturile planelor sau peretilor. Crying or Very sad greu de folosit. Sad


[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link] Patch tool-Aceasta ne ajuta la crearea drumurilor unei masini,roboti. :belea:

Acestea au fost uneltele

Lectia 1

In aceasta lectie o sa va arat cum sa facem o camera cu un bec,cer si cateva trucuri.

Intram in VHE si dam File-->New

Acum ne uitam la urmatoarea poza.

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

Acum sa fim foarte atenti.
Observam 4 patrate.
Camera-Aici trebuie sa dam clic pe CAMERA si selectam 3D TEXTETURED(doar prima data)
TOP X/Y-aici se vede harta de SUS.
FRONT Y/Z-aici se vede harta din fata.
SIDE X/Z-aici se vede dintr-o parte.
Aceste patrate 3 o sa le invatati imediat(ai nevoie de ceva GEOMETRIE) Wink

De fiecare data cand pornim VHE facem gridul de 2X mai mic(unde scrie 2X apasam pe acel buton de 2x ORI).
La prima harta trebuie sa apasam o singura data pe butonul TK(ca in imagine-el trebuie sa stea apasat mereu-).
Acum ne uitam la urmatoarea Poza.

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Acum folosim unealta BRUSH TOOL(pe care o stim de la configurare elementelor de baza).
Daca facem un dreptunghi in patratul FRONT atunci ce vom vedea in celelalte 2 va fi GROSIMEA dreptunghiului din patratul FRONT.
Daca facem un dreptunghi in patratul TOP in celelalte 2 se va vedea GROSIMEA dreptunghiului.
Daca facem un dreptunghi in patratul SIDE in celelalte 2 se va vedea GROSIMEA dreptunghiului.
Deci facem un dreptunghin in patratul FRONT(ca in imagine)
SFAT-grosimea peretilor sa incercati sa o faceti mereu de 2 PATRATELE.
Acum dupa ce am facut dreptunghiul si grosimea lui apasam pe ENTER.
Si vom avea asa.
Pentru a ne deplasa prin harta(in patratul CAMERA)folosim unealta FREE LOOK(seaman cu o camera de fotografiat ROSIE).
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Acum ca avem un perete mai facem inca 5(pentru ca orice camera are 6 fete)ceilalti pereti se unesc la capete(trebuie GEOMETRIE),deci vom avea ca in urmatoarea poza.
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Acum facem si tavanul si podeaua,ca in urmatoarea imagine.
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Acum ca avem o camera trebuie sa o texteturam(adica sa ii punem culori la pereti,podea,cerul).

Acum cu unealta SELECTARE facem clic pe un perete si apoi apasam pe SHIFT+A(pentru a alege texteturi)facem clic pe BROWSE si ne alegem o textetura(puteti scrie acolo jos WALL)
Facem ca in urmatoarea imagine.
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Textetura pentru cer se numeste SKY.
Dupa ce am facut toate acestea vom avea ca in urmatoarea imagine.
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Frumos nu?
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Acum vom pune un jucator CT.
Folosim unealta ENTENITY TOOL si in dreapta jos alegem din acea lista INFO_PLAYER_START(acesta este un jucator CT).
Acum punem jucatorul in interiorul camerei,deasupra podelei,ca in urmatoarea imagine.
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Apoi apasam pe ENTER.
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
In nici un caz sa nu faceti greseala de mai sus.(sa nu fie jucatorul lipit de podea sau de pereti sau de alt jucator)

Acum ridicam jucatorul mai sus de podea.
Creem un TERORIST-->Selectam ENTENITY TOOL-->Si acolo in dreapta alegem INFO_DEATHMATCH_START(adica un TERORIST-->Il punem si pe el deasupra podelei pe langa CT,ca in urmatoarea imagine.
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Acum vom creea un BEC.
Selectam ENTENITY TOOL-->Light.
Si il punem sub tavan(in cazul nostru sub CER)exact ca in urmatoarea imagine.
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Acum apasam pe ENTER,si vom avea asa.
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Acum va voi invata cum sa schimbam culoarea BECULUI si INTENSITATEA LUMINI.
Acum folosind unealta SELECTARE facem un clic pe BEC si apoi apasam pe ALT+ENTER(sau dam clic dreapta pe bec si dam proprietati)
Si la BRIGHTNESS am subliniat ultimele 6 CIFRE.
Ultimele 3 cifre inseamna INTENSITATEA LUMINI(cea default este 200,eu am pus 100),ficrele 255 inseamna culoarea becului pe care o vom alege apasand pe butonul PICK COLOR si alegem o culoare(eu am ales ROSU).
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Acum facem un perete intre cei 2 JUCATORI.
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Acum am terminat OFICIAL HARTA.
Pentru a verifica daca este INREGULA ne ducem la MAP-->Chek 4 Problemes si daca ati respectat tot ce am facut eu mai sus o sa va apara asa.
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Totul e OK,acum salvam harta.
File-->Save As-->(numele harti)fy_harta
Hartile se salveaza de tip .RMF.
Ca in imaginea de mai JOS.
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Acum apasam pe OK.
Apoi apasam pe F9 si punem EXACT cum e in urmatoarea poza.
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Facem EXACT ca in poza de mai sus.
Dupa care apasam pe OK si asteptam sa se complieze.
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Intr-un final am terminat.
Acum bagam fisierul fy_harta.BSP in cstrike/maps.

Rezultatul.

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

Acum ca sa va verific si sa va dau note va trebui sa faceti urmatorul lucru.
Dupa ce ati terminat harta o salvati si puneti fisierul .RMF pe un site de upload.
Filefont-de exemplu.

In aceasta Lectie va voi invata cum sa facem o scara cu toate proprietatile sale.

Vom continua harta din lectia 1.
Primul rand micsoram gridul 3x(daca lati pus deja 2x mai mic,mai apasam odata pe micsorarea gridului)
Acum facem un bloc pe peretele dintre cei 2 Jucatori.(blocul sa aiba in 4 patratele din patratul TOP X/Y)
Facem ca in imaginea de mai jos.
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Acum ii vom da textetura de scara.
Selectam scara si apasam pe SHIFT+A,dam browse si acolo jos scriem LADDER(inseamna scara) si ne alegem o scara de acolo.
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Acum dam ENTER si vom avea asa.
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Acum mai facem inca o scara exact ca aceea(sau o selectam si dam Copy si apoi Paste)
Si vom avea asa.
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Acum selectam prima scara.
Adica asta.
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Si apoi apasam CTRL+T.
Si vom avea asa.
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Acum alegem FUNC_LADDER.
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Acum selectam scara cealalta si ii dam functia FUNC_ILUSIONARI si la RENDER MODE punem SOLID-NO LIGHT.
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

Acum dam Save-->O compliem si Jucam.

Rezultatul.

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

Daca intampinati probleme POSTATI
Daca nu va place cum a iesit scara POSTATI.

O zi buna in continuare.

Lectia 3
Poate si cea mai importanta si esentiala Lectie.
In aceasta lecrie va voi invata cum sa faceti o gaura in perete.
O gaura pentru un geam,o gaura pentru o usa.
Daca suntem atenti o sa intelegem din prima.

Continuam Lectia 2.
Pentru inceput selectam gridul 2x mai mic.
Acum facem un perete in camera noastra si ii punem o textetura.
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Acum il selectam si apasam 1 CLIC pe UNEALTA DE TAIERE.
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Acum ne ducem in patratul in care se vede peretele nostru MARE,in cazul meu aici.
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Si acum pe facem o linie verticala ca in imaginea de mai jos.
O parte din perete va fie ALBA si o parte ROSIE.
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Acum mai dam inca 2 clicuri pe unealta TAIERE(pana se fac ambele parti ALBE).
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Acum apasam pe ENTER(si vedem ca peretele nostru este acum alcatuit din 2 parti.
Selectam iar peretele si mai facem cateva lini incat sa se obtina un patrat mic in mijloc.
Urmati imaginea urmatoare.
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Acum selectam peretele din mijloc si ii dam delete.
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Acum avem o gaura pentru geam.
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Pentru a face o gaura pentru usa procem la fel numai ca vom taia altfel peretele cel mare.
Sa fiti foarte atenti la culori(de fiecare data cand intrati in VHE sa faceti 3 CLICUIR pe unealta TAIERE.

Ca sa imi dau seama ca ati inteles.
Vreau sa vad in .rmf si o gaura pentru geam si o gaura pentru usa.

O zi buna in continuare.

Lectia 4
Acum ca stim sa facem gauri pentru geamuri,in lectia 4 vom invata cum sa facem un geam de sticla.
Continuam Lectia 4.
Micsoram gridul 4x.
Acum umplem gaura facuta de noi cu un bloc si ii dam textetura GLASS.
Fiti foarte atenti in poza,unde am asezat eu geamul(uitativa in patratul TOP X/Y)
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Acum il selectam si apasam CTRL+T si selectam FUNC_BREAKBLE si trebuie facute urmatoarele setari.
MATERIAL TYPE-aici va alegeti voi din ce vreti sa fie geamul(sticla,roca,beton...)
RENDER MODE-TEXTETURE SOME LIGHT
FX-AMOUNT-100
Acum compliem harta si jucam.

Rezultat.

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului http://games-music.forumz.ro
 
Cum se face o harta?
Sus 
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Muzica, Filme si Jocuri :: Counter-Strike :: Counter-Strike 1.6 :: Tutoriale-
Mergi direct la:  
Ruls.Ro Community - Counter-strike Resurse etc. www.csarenax.rocreeaza un forum | © phpBB | Forum gratuit de suport | Contact | Semnaleaza un abuz | Poti avea un blog gratuit